Bangkok

6 juli 2008 - Bangkok, Thailand

Sa-wat-dii everybody!!!

Hier nu eindelijk een bericht van Frank & Ing over Bangkok!
Na een emotioneel afscheid van onze ouders en broertje in Dusseldorf en een lange vliegreis achter de rug zijn we veilig aangekomen in wereldstad Bangkok!
Bij het vliegveld hebben we meteen de bus genomen naar Khao San Road om hotel Siam 2 te zoeken (Top advies Caroline!! :-)). Het regende redelijk hard toen we in de bus zaten, maar gelukkig trok het al snel bij!

Mooi hotel met warme douche en tv. Opvallend bij aankomst in Bangkok is vooral de geurenmix van riool, etenswaren en uitlaatgassen. Ook het voordurend aangesproken worden waar je heen gaat, waar je vandaan komt, hoe je lang je hier blijft (en in welk hotel je verblijft), en wat je gaat bezichtigen. Wat je antwoord ook is, ze hebben altijd een beter idee om heen te gaan en sowieso kunnen ze altijd een ticket, taxi, tuk-tuk of boot voor je regelen. (Bovendien is het altijd een speciale dag en kan je nu net die bezienswaardigheid voor 'free' bezoeken).

De eerste dag (vrijdag 4 juli) hebben wij een boottocht gedaan over Chao Phraya River, waarbij wij echte (volgens de gids) 'crocodiles' hebben gezien. Volgens ons grote leguanen. Verder kregen we een goed beeld van de doorsnee leefomstandigheden van de Thai in Bangkok. (Echt hele gare huizen gezien op palen).

Vervolgens afgezet bij de Wat Arun (Temple of Dawn). Een prachtige pagode tempel die je kon beklimmen. Ook hebben wij de op een na grootste liggende boedha gezien.

Na de bezichtigingen lekker met de benenwagen terug naar Khaosan Rd. (Neej... we willen geen tuk tuk, waar we overigens steeds beter in worden; negeren of 'I got my feet!' zeggen, wat na een tijd ook niet altijd meer werkt, we horen tegenwoordig al 'give them some rest!!' ;-))

's Avonds lekker gechilled in een lounge tent op wat kussens met een echt Thais biertje (een lekkere koude Singha).

De volgende dag zijn we naar Chatuchak (weekend market) geweest. Hier hebben wij echt van de Thaise marktsfeer geproefd. Hier heb je echt waanzinnig veel etenswaren, decoratiematerialen, kleding, planten, dieren, etc. Was een fantastische ervaring met al die geuren en drukte. Typisch iets wat je in Azie verwacht! Daarna nog naar een shoppingmall geweest. Met als uiteindelijk resultaat een paar shirtjes voor Frank (en ja... jullie lezen het goed, ing kwam na het shoppen met lege handen thuis!! ;-))

's Avonds weer lekker gechilled op khaosan Rd en tot onze grote verbazing en afschuw zagen we een Thai met een kleine babyolifant aanlopen. Toeristen konden met het dier op de foto en wat eten kopen en aan het beest te geven. Wel verschrikkelijk voor zo'n beest; geflits van camera's, tuk tuk's en taxi's die vlak langs het dier scheurden. Daarom hebben wij uit principe zo min mogelijk aandacht er aan geschonken.

Ook nog geprobeerd om naar de Grand Palace te gaan, maar bij aankomst bleek onze kleding niet gepast (3/4  broek aan en t-shirt, moest een rok of lange broek zijn). We konden binnen wel kleding lenen tegen borgbetaling, maar hadden helaas alleen maar een groot geldbiljet bij ons waardoor wij dit als borg moesten geven en wij dan dus geen geld meer hadden om entree te betalen. Na wat discussie met de baliemedewerkster waren wij hierdoor toch weer genoodzaakt om te vertrekken. Balend en net buiten werd Frank ook nog eens vol ondergescheten door een Thaise duif (ja Tim... niet alleen in h'sum problemen mee!! ;-))

Om alle 'stress' van de dag kwijt te raken hebben wij een heerlijke voetmassage genomen. Wel een aparte ervaring hoor... je ligt bijna de hele tijd lachend in je stoel, omdat je helemaal niet gewend bent dat iemand een half uur aan je voeten zit te friemelen. Ook de Thaise dames vonden dit maar wat grappig! :-)

Kortom Bangkok was voor ons een gave start van onze reis, maar wel voldoende voor 3 a 4 dagen vanwege de drukte en de stank.

Owja... nog even iets... het stoppen met roken is nog niet helemaal gelukt! Dat heeft toch geen zin met al die uitlaatgassen in deze smok-stad. Nieuwe poging volgt spoedig! Sorry Mam!! ;-)

Op naar Koh Tao...

1. Anfaira:
    Hoi Frank & Inge!

Wat leuk dat jullie reis goed begonnen is. Geniet ervan! Frankie we missen je hier bij de Rai. Tot gauw!

kus Anfaira
  2. Corrie:
    17 juli 2008
    Ziet er geweldig uit.Heel veel plezier,geniet er van.groetjes
  3. Daan:
    17 juli 2008
    Ik zou ook niet zeggen dat dat een krokodil is haha!
    Aan het enthousiaste verhaal te lezen hebben jullie het zeker naar je zin! Veel plezier nog!!!!!!!!
  4. Miranda:
    17 juli 2008
    Leuk om jullie ervaringen te lezen.. Heel herkenbaar allemaal! Het stoppen met roken lijkt me idd erg lastig aangezien de sigaretten natuurlijk ook erg goedkoop zijn daar! :) Veel plezier nog en geniet lekker op Koh Tao (en gaan duiken/snorkelen he?!)! x Miranda P.s. ik zal asap n mailtje sturen naar je Frank over mn ervaringen op Java en Bali (ook een aanrader!!)
  5. Norma en Theo:
    Hallo Ingeborg en Frank,

Ik ben blij weer eens wat van jullie te horen. Het ziet er goed uit op de foto's. Wat een belevenis.
    Ik zou er wat voor over hebben om die boeddha te bezichtigen. Met de krokodil zijn jullie beetgenomen want volgens theo is het ook een leguaan. Ik wist niet wat ik las dat Ingeborg zonder kleding was teruggekomen van de markt. Knap hoor Ing. Over het weer roken ben ik minder te spreken, kids. Als dat zo doorgaat zijn jullie snel door jullie geld heen met al die sigaretten kopen.
    Geniet van jullie reis en tot horens. Kusjes Norma en Theo. doei
  6. CW:
    Sa-wat-dii

Nice pics en leuke post! Op zo'n manier verteld dat m'n fantasie met me op de loop ging. Ik liep even zelf door die stinkende straat, kleine olifantjes en vooral die vogel die wat uit de lucht liet vallen maakte me erg kwaad. En toen zat ik in m'n eigen huiskamer =))

We hadden tóch een weddenschap moeten sluiten aangaande het stoppen met roken, dan had ik 'm sowieso gewonnen! o/

Ciaoooo
  7. margot en ingmar:
    18 juli 2008
    We zijn jaloers!! Ziet er super uit en erg leuk om de sfeer te proeven uit jullie verhaal. We zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen. Veel plezier! liefs Margot en Ingmar
  8. Diny en Sytze:
    Lieve Ingeborg en Frank,

Heerlijk zo'n lang verhaal over jullie belevenissen.
    Leuke serie foto's ; we printen jullie verhalen uit, zodat er een reisverslag ontstaat.
    Jullie "crocodile" is in werkelijkheid een varaan (familie : Hagedisachtigen) ; kenmerken : spitse kop, lange nek en krachtig ontwikkelde poten.
    We sturen jullie apart nog een mailtje met een bericht, waarop je even attent moet zijn.
    Veel liefs & heb het goed !
  9. Niek en Martijn (RAI):
    He Frenkie en Inge!

Ziet er geweldig uit, erg leuk om te lezen ook! We zijn je nog niet vergeten hier hoor! ;-)

Geniet er van!