Kho Pha-gnan & Khao Sok

23 juli 2008 - Ko Pha Ngan, Thailand

Hi everyone!!

Hier even een bericht over Kho Pha-gnan!
Het is een prachtig eiland, waar we in de baai van Haad Yuan heerlijk hebben zitten relaxen (iets anders is er ook niet te doen) ;-) !! Veel verschillende soorten mensen hier, maar vooral alternatieve mensen (echte hippies inclusief rasta haar en een joint).
We verblijven hier in een van de 'Bamboo-huts', (romantisch en goedkoop, wel is het even wennen dat je badkamer niet 'animalproof' is ;-) ! Zo heeft Ing bij de eerste bezichtiging van de badkamer (vanaf het toilet) tot haar grote schrik een enorme gekko gespot, die lag te chillen op de rand van onze (open!) badkamer. Tot onze grote opluchting was hij een paar uur later weg- gelukkig was ie niet dood, daar twijfelden we nl. nog even over!
Voor het slapengaan ondekte Frank een 'huge' (en erg snelle) spin, die we doodgemept en al (Ing zonder tanden te poetsen naar bed!) hebben laten liggen, volgende dag een aangevreten spin + een behoorlijke mierenplaag in de badkamer!! Mieren weggespoeld, volgende dag last van een dikke soort wormen, etcetera! Kortom, iedere dag weer een verrassing wat je aan zult treffen, vast een bescheiden voorproefje op al het 'wildlife' in Down-Under, haha!

Het strand en vooral het water is hier heerlijk om te zwemmen, (nee, geen Triggerfishes Juul & Paul! ;-) ) Geen koraal of stenen waar je je tenen aan kunt stoten, maar ook geen plek waar je zou gaan snorkelen ;-( , al heeft Frank dat na die haai - zie Shark Bay, Koh Tao wel even gezien
;-D !!
Internet was ronduit dramatisch omdat het verschrikkelijk traag werkte - vooral foto's uploaden-, maar vooral omdat er vaak maar een computer beschikbaar was (die natuurlijk regelmatig bezet was)!
Iedere avond werden er twee films vanaf 19.00 in de Big Blue (restaurant) gedraaid, waar we natuurlijk dankbaar gebruik van hebben gemaakt ;-)- Franks' walhalla!!- en we films als Starsky en Hutch, The Quardian, No Country for old men, Wedding Crashers, The Guru en uiteraard The Beach hebben bekeken!!

En toen was er de Full-Moonparty!!!!
De Full-Moonparty wordt gevierd op Haad Rin (baai naast Haad Yuan), waar we eerder al naar toe zijn gevaren met een long-taleboot, op zoek naar internet.
Omdat er tijdens de Full-Moonparty grote kans is dat je hut wordt leeggeroofd, hebben we om die reden ook gekozen om in de baai ernaast te verblijven, en al onze belangrijke spullen (ja.., helaas ook de camera dus geen foto's van de party, snif!!) af te geven bij de receptie van Bamboo Hut's.
We vreesden het ergste op de grote avond, want het bleef maar regenen en waaien (langer dan normaal, meestal van 19.00-21.00) en het begon ook nog vreselijk te onweren! Rond half 12 werd het gelukkig rustig weer en vertrokken we met een boot (waarvan de motor even tegensputterde, we dachten even dat we vervloekt waren! :-D) naar het feest.
Een strand vol met mensen, lichtjes en muziek, we hadden er echt zin in! De beroemde 'buckets' (strandemmertjes met daarin een blikje fris en drank naar keuze) stonden in alle soorten en maten klaar, die gemixed worden wanneer je ze koopt.
Die nacht heerlijk rondgezworven, gedronken en gedanst, daarna de boot teruggenomen naar Haad Yuan. Om uit te 'brakkifiseren' hebben we daarna besloten om nog wat daagjes te blijven (lees: bij te komen!) op Kho Pha-gnan!
De ochtend van vertrek zag Ing tijdens het inpakken van de backpacks een giant gekko (van min. 30 cm! -zie foto!) boven ons bed hangen, met een wakend oog op onze hoofdkussens! Gelukkig dat we dat niet eerder hebben geweten, in iedergeval minder last van vliegen en muggen gehad, al vinden wij zo'n prehistorisch dier boven ons hoofd niet echt een geruststellend idee! Snel een foto gemaakt en (nog sneller) naar buiten, helden als we zijn!

Die avond (een longtale-boot, taxi-rit, boottocht en een mini-vanrit verder) kwamen we aan in Khao Sok, waar we twee nachten in een van de 'Jungle Hut's' gelogeerd hebben.
De morgen na aankomst zijn we naar het National Resort van Khao Sok gelopen, om wilde dieren te zien. Lekker gemaakt door de Lonely Planet en de vrouw achter de receptie, die ons vertelde dat "If we're lucky" we misschien wel beren zouden zien gingen we op pad! Ook de krabbels in het gastenboek waren lovend; big lizzards (grote varanen -thanks pa ;-))!, apen en olifanten, zo'n beetje de halve Burgers' Zoo was er gespot, dus wij hadden goede hoop (ook dankzij de varaan in de planten op het welkomstbord van het park)!
Om een lang verhaal kort te maken.....................we hebben niets, maar dan ook niets gezien!! Ook een groepje Nederlanders met gids heeft behalve planten en een hagedisje op z'n tijd helemaal niks (ook de gids dus niet!) kunnen ontdekken!! Wel olifantenpoep zien liggen (ja, DAT zie je echt niet over het hoofd!) en leuke paadjes naar waterfallen (naja..) gevolgd en er ons eigen George in the Jungle-avontuur van gemaakt :-D.  Ach, wij hebben immers toch onze eigen 'wildlife' al gehad in Kho Pha-gnan (zie 'open badkamer' hahaha!).
Omdat de enige (!) nieuwe (!!) ATM (=pinautomaat) in Khao Sok niet werkte waren we genoodzaakt (vonden we niet erg) om terug te reizen naar Surat-Thani om de trein te pakken naar Bangkok (en daar vandaan door te reizen naar Ayuthaya), maar hierover meer in ons volgende verhaal!

1. Suzanne en Guido:
    27 juli 2008
    Ha helden, mooie verhalen weer! Ik zie jullie al rondspringen en wegrennen van al die "grote" beesten! Hahaha!
    Heel veel plezier in Ayuthaya, wij vonden het daar erg mooi!
    Dikke kus, Suus en Guido
  2. Truus:
    27 juli 2008
    Zo, een sprookjesdansnacht en griezelige beesten.
    We zijn weer helemaal bij. Hardstikke leuk.
    (tante) Truus
  3. Rutger & Digna:
    27 juli 2008
    Zo ken ik jullie weer bang voor de onschuldige beesten. Met die gekko's en hagedissen doet je vast een beetje terug denken aan Teambuilder ;-)

Leuke verhalen, ben blij dat jullie het naar de zin hebben.

Groetjes

Rutger
  4. margot en ingmar:
    28 juli 2008
    Haha, hoort er allemaal bij he! Nou ing, heb respect voor je! En dan te bedenken dat het zeker niet de laatste keer zal zijn....
    Mooie foto's, keep up the good work! kus
  5. Norma en Theo:
    Hallo kids,

Wat een leuk reisverslag. Ingeborg ik ben trots op je dat je dit allemaal leuk vindt. Heb je niet staan gillen voor die gekko? Vreselijk en dan te bedenken dat je een spin al erg vond. Maar het is wel een belevenis. Ga zo door. Erg leuk geschreven. Ik heb me rot gelachen. Frank jij zal ook wel erg geschrokken zijn. Dit is ook niks voor jou. Veel plezier en tot horens. kusjes Theo en Norma
  6. Sab:
    29 juli 2008
    Jeetje wat een beesten, ik moet me dus nu al geestelijk gaan voorbereiden voor Bali, daar zal het ook wel zo zijn vrees ik!
    Maar het is wel heel mooi zo te zien, prachtige foto's. Nou schatten geniet ervan en hopelijk hebben jullie minder last van beesten de volgende x.
    xxxxxx
  7. Rutger & Digna:
    29 juli 2008
    Ik begreep zojuist van Rutje dat je ook voor Jumper bang was... en die was zogenaamd TAM!! Hahaha Lieverds, fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat, jullie genieten en zeker blijven genieten! Heel veel liefs Rutje en Digna
  8. Tamara:
    30 juli 2008
    Hai Frank en Inge,

Weer erg gelachen alleen al om alle beesten in jullie hutjes. Wacht maar totdat je de kakkerlakken tegenkomt die zijn veel groter, viezer enger dan in Nederland. Ik vond ze in m'n bed op Ko Chang brrrr!

X Tam